Tuesday, November 13, 2012

Saya vs Aiskrim


Siapa suka aiskrim?
Sila angkat tangan tinggi2...ok turun je tangan tu sebab saya tak nampak pun barangsiapa yang angkat tangan..haha.... Abaikan tangan-tangan, teruskan membaca komen dan pandangan saya mengenai aiskrim.

Makan aiskrim dan benda-benda ais dan sejuk mungkin diperturunkan melalui gen Abah. Peti ais dirumah kalau tiada ais membeku memang tidak lengkap rasanya. Bila dah meningkat dewasa, barulah muncul kesedaran mengurangkan minum ais sebab baru rasa betapa betulnya fakta-fakta tentang tak elok minum ais. Walaupun sudah mengurangkan pengambilan ais, keterujaan terhadap aiskrim tetap tak lekang ok. Tapi bukanlah saya sangat exited nampak aiskrim je nak makan. Tapi bila tiba waktu nak makan, malam buta pun boleh jadik...hihi ^^


Aiskrim vs Tutti Frutti.


Masa ini makan lepas balik sekolah. Entah kenapa tetiba terasa nak menelan Tutti Frutti tengahari tu. Sengaja membawa pakej makan-makan saya. Tudung merah sila kenal sebagai Cik Siti Wan Kembang. Eh, bukan rupanya...Siti Rozieana, manakala si tudung dot dot tu....Doy aka housemate atau ex-housemate. Tapi hanya tinggal kenangan pakej makan-makan saya ini. Sebab cik siti telah pun berpindah memenuhi keperluan isteri disisi suami. Dengar cerita sudah berbadan dua...Alhamdulillah. Syukur ^,^


Ini pula, pakej makan-makan terbaru saya. Sila kenal sebagai Doyah aka housemate aka ex-housemate. Telah berjaya permohonan pindahnya untuk memenuhi keperluan isteri disisi suami. Tahniah mate!! Bila saya ajak dia dan Doy lepas makan malam pekena Tutti Frutti. Dia kata saya buang tebiat aka gila sebab makan aiskrim dah dekat jam 10 malam. Memang gila pun dah. Sebab saya rasa tertekan sekolah dah nak habis, tapi pemyempurnaan kerja tak dapat saya gerakkan langsung waktu itu.



Komen saya tentang Tutti Frutti. Rasa dan tekstur aiskrim seperti yogurt. BIla suap je dalam mulut, rasa menyumbatkan sesuatu yang berkhasiat je...ekekeke.... Banyak pilihan perasa yang boleh kita tambah-tambah dan picit-picit. Pilihan aksesori buah-buahan, kekacang dan coklat rise pun banyak sangat. Sebab saya jarang juga kesini sebab ikut mood dan selera gila nak makan sahaja baru terasa perlu menjengah, aiskrim Tutti Frutti ini pun akan bertukar perisa. Harganya pun ok2 je la...semangkuk hijau tu tentu cecah RM 10. Kalau zaman studi, memang takda la nak pandang Tutti Frutti ni. Baik simpan buat makan je.. :P


Aiskrim vs Baskin Robbin.

Ini ditaja khas oleh Puan Doy. Saya pun kurang pasti sebab apa dia belanja, mungkin juga dia tengah terlalu banyak duit dan tak tahu nak kemana...so laburlah ke perut saya. Terima kasih belanja aiskrim MAHAL ni oooo.....hihi ^^



Komen saya tentang Baskin Robbin. Memang sangat AWESOME aiskrimnya. Tekstur dan rasa yang betul-betul aiskrim asli. Ada ke yang tak ori? Teksturnya mantap dan kental. Perasanya pula ada macam-macam sangat. Tunjuk je mana-mana berkenan, boleh rasa dulu sebelum di'scoop' ke dalam cawan (baca cup). Harganya memang la sesuai dengan kualiti aiskrim yang dihidangkan oleh Baskin Robbin ni. Secawan yang dalam gambar diatas tu.....cuba teka berapa...Rm 20 yea, memang orang kaya je yang belanja yea...untung kawan dengan Puan Doy...dia kaya...lalalala~



Kalaulah depan rumah ade Tutti Frutti...senang nak release tensen kan...lalalala


************************************

p/s: bila la orang lain nak belanja Tutti Frutti ni...ekekekeke :P

No comments: