Monday, November 12, 2012

Makan-makan perpindahan Doyah ^_^


Malam khamis lepas, buat pertama kalinya Dayah aka housemate saya belanja makan mahal-mahal. Ceh!! mahal la kununnya. Tak mengapa, bukan mahal hendak dikongsikan. Tapi tempat baru yang saya, Doy terjah malam itu. Yeahhh!!!


Petang sebelum pergi, Doy sibuk meng'google' tempat makan yang best kat JB. Akhirnya, dia termakan juga cara saya kalau nak cari sesuatu info secara lebih baik. Iaitu 'GOOGLE'...haha. Walaubagaimanapun, melalui info seorang kawan yang telah menunjukkan jalan, tapi saya masih lagi was-was dengan tempat tersebut. Al-maklumlah dibimbangi ianya hanya 'indah khabar dari rupa', sebab pernah terkena dengan kawan ini juga. Bukan salah kawan, tapi salah/terlupa selera kami yang mungkin berbeza, kerana dilahirkan dinegeri berbeza.


Keputusan terakhir. Kami jejakkan kaki ke....... Restoran Singgah Selalu, Danga Bay. Parking pun senang je dapat, depan-depan je. Betul=betul belakang sign-board restoran tu. Alhamdulillah dipermudahkan. Menurut laluan yang kawan beritahu, restoran ni ada dihadapan Menara Maxis Danga Bay, tapi dalam hati saya memang dah tertanya-tanya ada ke restoran besar depan Menara Maxis tu. Tapi digagahkan juga jadik 'driver' untuk kawan berdua ni (sebelum gerak tu dah tertidur dekat 10-15 minit jugaklah). 


Kita bergambar dihadapan Restoran Singgah Selalu, Danga Bay. Bukan depan Menara Maxis, tapi 'berhadapan' Menara Maxis. Maksudnya.......berada diseberang jalan highway Danga Bay tu. Jauh jugaklah nak mencari pusingan-U. Bimbang jugaklah dengan jalan JB yang telah bersimpang-siur tu. Dengan pusingan yang boleh buat kita pening membaca sign-board.


Entah kenapa yea, menu Banana Split ini terlalu dekat untuk saya dan Doy. Mungkin mengingatkan saya kawan yang sangat suka makan yang telah berpindah sebelum ini. Takpa, nanti saya ceritakan dia belanja kami Banan Split di Secret Recipe.



Ini menu pilihan kami bertiga. Oh Yeah!!! Saya ambil (atas pilihan Doy sebenarnya) Lamb Chop, Doy: Chicken Chop dan Doyah:Beef Chop. Cantik jugalah decoration makanan kan. Penting bagi saya tu, sebab itulah faktor terpenting nak buat saya berselera makan.


Komen saya? Tentulah sangat suka!!! Orang belanja kan. Tentulah sangat sedap. Serius saya suka sebab saya hampir je abis makan. Tapi termakan lemak kambing, tekak jadi loya sedikit. Cuma saya selalu tertanya-tanya kenapakah sayur mentah itu harus berada dalam pinggan saya kan. Saya belum jadi kura-kura lagi. >,<


Restoran Singgah Selalu ini ada banyak menu. Pelbagai jenis makanan boleh kita pesan. Saya ada terperasan satu menu yang sangat saya terkejut juga, Sup Sirip Ikan Yu:Rm 88. Wow2!!! takutnya.... Ada kiosk so-yogurt, ada sisha(betul ke ejaan ini?), ramai pelancong, ada live band dan macam-macam la. Datang je. Anda pasti teruja. Tapi ingat hanya ada di Restoran Singgah Selalu, Danga Bay....~




*****************************************






No comments: