Friday, October 10, 2014

Minat.


Menurut Irfan Khairi ;
"Lakukan apa yang kita minat. Minat akan memberi motivasi, disiplin dan semangat tanpa perlu banyak tenaga. Antara kunci kejayaan adalah minat."

Apa minat saya?

1. Kemaskini blog.
Kalau banyak yang saya baca, saya lihat dan saya alami. Semakin banyak yang saya hendak kongsi. Sebagai inspirasi orang yang rajin "google" dan saya di kemudian hari. Minta maaf kalau ayat ada terkasar. Kalau kurang setuju boleh komen. Kalau tak suka terus jangan baca...heh

2. Memasak.
Eh eh bukan hendak memukul gendang sekampung. Minat memasak bukan bermakna saya handal di dapur. Bukan juga bermaksud enak rasanya. Saya minat mencuba resepi baru. Apatah lagi kalau resepi tersebut sudah menjadi viral. Wajib cuba!

3. Haiwan.
Entah kenapa jiwa kanak-kanak yang jakun melihat haiwan ada dalam diri ini. Sebab bertubuh kecil menyebabkan virus ini masih ada dalam badan? Lama tak jalan zoo....nak tengok panda....huahua..

4. Berniaga.
Haaa...ini bukan secara tetap. Sekadar suka-suka. Tiga tahun sebelum ini berturut-turut buat jualan kerepek raya. Ohsem gile! Lepas itu ada jual tudung, ada jual stokin kaki, ada stokin tangan. Adalah untung sikit seposen dua. Tapi seronok tak terkata. Tips yang saya baca dari mereka yang berjaya dalam bidang jual-beli adalah ikhlas nak membantu orang lain dan hendak mengikut sunnah. Berniaga kan sunnah Rasulullah. Untung sikit tak mengapa. Dapat pahala banyak..kan kan.

5. Tidur/rehat.
Ini bukan minat. Ini sakit dalaman...haha


Ok semua, Salam Jumaat.

Panasnya cuaca....best pulak kalau dapat abc kan kan


1 comment:

Unknown said...

dengan suami minat x? ;)