Sunday, July 07, 2013

Selepas dua bulan baru dibuka?


Hi, Assalamualaikum.

Selamat pagi ahad semua. Ahad terakhir di bulan Sya'ban. Tinggal dua hari sahaja lagi sebelum menyambut Ramadhan. Ingat lagi tak sebelum ini saya kongsikan perlunya Ramadhan kita tunggu dan sambut seperti mana menyambat kedatangan syawal. Persediaan dan proses mengemas rumah dilakukan di bulan Sya'ban untuk mengurangkan keletihan di hujung Ramadhan. 


Semasa proses mengemas bilik tempoh hari, ada beberapa barang yang tidak perlu dibakul-sampahkan. Ada juga yang sepatutnya berada dalam kotak tetapi entah bila dikeluarkan, jadi kena susun balik dalam kotak. Dalam banyak beg tersembunyi merata dalam bilik, saya terjumpakan beberapa kotak hadiah pemberian pelajar saya. Eh? Saya tak sempat buka pun.


Selepas dua bulan sambutan hari guru. Terakhir tentang kek di hari guru. Saya fikirkan hari tersebut hanya kek dan coklat sahaja saya terima. Tapi pelajar bagi selepas sehari dan seminggu hari guru. Maka saya simpan dan kumpul dalam satu beg di dalam kereta dan beg tersebut dah sampai dalam bilik pula.



Kalau saya tak buka langsung semua hadiah ini. Memanglah teruk rasanya. Dan yang paling pening bila saya sendiri lupa siapa yang bagi. Rasanya bekas air panas dari Rubahasan, Frame gambar dari Suaidi, Jag air syafiqah kot. Bekas pensel?


Terima kasih bebanyak dengan hadiah ini. Hadiah paling bernilai bila awak semua menghormati orang lain dan berusaha sehingga berjaya sepertimana yang awak inginkan.



No comments: