Saturday, July 13, 2013

Sekolah tutup di bulan puasa? mimpi sekejap....


Hi....Assalamualaikum. ...


Hari ini sabtu. Sekolah tutup. Budak sekolah dan cikgu sekolah mungkin juga ada yang datang sekolah. Mereka rajin membuat kelas tambahan. Saya terus terang memang malas untuk hujung minggu. Kelas hanya pada hari sekolah. Ok.


Haa...biasalah cuti dan puasa. Macam lagi seronok kalaulah bulan puasa terus KPM bagi cuti sebulan. Eh, lebih sedikit untuk berhari raya pun seronok juga. Kenapa? Bila berbuka puasa dengan famili lagi rasa seronok jika dibandingkan berbuka dengan kawan. Bukan maksud tak suka kawan-kawan tau...cuma lagi seronok dengan keluarga sendiri.


Kalau nak masak-masak kat kampung. Macam-macam boleh buat. Nak cari bahan pun senang. Kedai dekat dan naik motor sahaja. Tapi dirumah sewa, kekangkan bahan nak buat pencuci mulut, buat kuih ke...biasanya memang ada tepung gandum sahaja. Kalau dapat buat, mesti kena betul budget, sebab bukan selera kawan-kawan pun kadang2. Adeh...kan lemah dah.


Ada betulnya ayat diatas kan. Kita saya kalau marah, memang semua benda yang memang nak cakap saya cakap. Hihi.. Tapi ada juga orang bagitahu, memang biasanya begitulah. Lagi kalau memang ada marah yang tak terluah. 


Ada juga orang bagitahu, yang ini saya baru tahu. Benda pertama yang kita cakap itulah sebenarnya yang kita nak bagitahu. Sebagai contoh kawan nak belanja tanya kita nak makan apa? Kita jawab nak makan aiskrim Baskin. Tapi kawan tak dengar....dia minta kita ulang, dan kita cakap....apa2 je la... Nampak kan..dalam hal ini (makan) saya setuju pendapatnya. Tapi dalam hal lain yang lebih serius...saya lambat nak menjawab sebab kena banyak fikir.


Ok. Selamat berbuka. Eh? Lama lagi...hihi


Jaga diri semua. Jangan marah-marah. Ada benda tak berkenan, istigfar banyak2...orite, take care.



4 comments:

Unknown said...

wahaha...alangkah indahnya kalau sebulan puasa x sekolah....

Unknown said...

Puasa kedua je dah ade org cuti kan....haha

Unknown said...

perenggan 1 dan 2 je ikut tema tajuk..

Unknown said...

Saja nak pastikan ada yang baca sampai habis...haha..jadik hipotesis dibuktikan benar...:p