Tuesday, March 21, 2017

Sekeping gambar yang penuh kontroversi.


Alhamdulillah.

Selamat sampai ke bumi Cik Siti Wan Kembang. Beberapa hari sahaja, kemudian akan bernomad ke 'key elllll' untuk melengkapkan cuti-cuti Malaysia. Yeahhhh...



Sementara papa ada kerja yang kena dibuat. Kita berdua hanya terperap dibawah bumbung. Habis bosan dan boring si Al Fatih dan tak dapat menerima kenyataan...haha. Tiada kucing dan tiada ayam...apatah lagi nak keluar tengok luar. Semua tingkap. Tiada pintu gelincir. Siaran tv terhad pula. Memang kita banyak melayan 'Go Shop'.

Kadang bila sampai mood pelik. Tiba-tiba menjerit tanpa sebab. Lepas jerit terus ketawa. Memang sengaja....haha.

Tengoklah gambar buat muka kempot. Kononya gigi ompong. Ketawa sampai meleleh air liur.



Pernah saya saja memancing kawan lama untuk buat reunion. Untuk buat lebih 'rare' kita travel kat Tasik Kenyir. Kebtulan lalu dan singgah rnr baru di kawasan Tasik Temenggor, nampaklah boathouse. Besar dan siap ada aircond lagi. Teruja terus minta suami ambil gambar. 

Apabila selesai dikongsi. Bukan pasal boathouse yang dijadikan perbincangan. Tapi diri sendiri yang nampak kembang semangkuk menjadi kontroversi. Wahhhhh......

Awalnya saya gelak sahaja. Tapi bila ayat insyaAllah terus dianggap ayat positif. Terus saya kongsikan gambar bersama anak murid pada khamis lepas sempena pengumuman SPM.

Nampak? Kurus lagi kan. Tinggi yang tidak berubah, 153.5 cm dan berjisim 48 kg. Cehhh....kurusssss


Gambar ini memberikan satu kenangan untuk saya. Sebab tahun lepas sengaja minta kelas hujung sedikit. Target 3 orang dapat A+. Tapi hanya dua yang punya rezeki. Baju putih dapat penuh A. Berbaju hitam near miss kat subjek bahasa inggeris. Seorang lagi? Tak dapat A+ fizik, lambat tunjuk muka...pun near miss. Semoga terus cemerlang dan menjadi lelaki yang soleh.


No comments: