Tuesday, March 07, 2017

Fenomena MK


Fenomena kan?

Dua tahun kebelakang, saya lihat dan perhatikan Beauty Consultant Mary Kay sangat bekerja keras bagi menaikkan nama jenama Mary Kay dikalangan pengguna wanita.

Kuasa iklan dan pelbagai promosi juga meranapkan isu normal iaitu 'mahal' dan harga 'tak logik' serta istilah 'tidak mampu' dibibir pengguna wanita. Semua rasanya mudah terpengaruh. Termasuk saya...erm...


Sejarah awalnya bermula dengan lipstik MK. Memang terbaik hasilnya sebab bibir tidak lagi mengelupas dan berdarah. Rasa jatuh cinta sangat.


Oleh kerana asyik dikejar oleh BC. Saya mencuba jugalah pencuci dan scrub muka. Tapi saya beli secara dalam talian. 
Ya Allah, harga beza sangat dengan harga BC. Maaf ye BC saya tak membeli dengan awak...huhu, zaman gawat deh.



Pendapat saya?

Sejauh mana kita nak nampak cantik? Selama mana istilah kulit sihat kita perolehi? Adakah sampai umur 60 tahun kita kekal awet muda dengan rupa 30 tahun kehadapan? Isu paling penting bagi saya adalah jaga pemakanan. Sebab sumber kesihatan yang baik bermula dengan apa yang kita makan. 

Saya cuba juga. 

Terpengaruh dan mahu merasai kelebihan Mary Kay yang sibuk diwarkan. Apa pendapat saya? Pencuci muka cair yang amat. Tiada buih dengan alasan ianya organik. Tapi cair dan boleh habis dalam masa tak sampai 6 bulan kot.

Tapi untuk scrub muka, terbaik juga. Rasa macam scrub jenama biasa yang saya pakai....hehe, nanti BC marah pula pada saya sebab saya pakai tak konsisten, sebab itulah result saya dapat tak berkesan...hehe

Walaubagaimanapun, saya bagi 10 bintang untuk lipstik terbaru MK. Seperti bertemu dengan kekasih hati, sebab kulit bibir saya tidak lagi kering dan mengelupas. Alhamdulillah memang saya terjatuh cinta dengan sengaja. 

Rasanya untuk kali kedua membeli pencuci mungkin tidak. Baik saya teruskan dengan pencuci muka Shaklee yang vitamin C. Cecairnya lebih pekat dan saiznya lebih besar. Beza harga dalam RM 10 sahaja. Boleh tahan sehingga 15 bulan....lagi jimat...ekekekke




No comments: