Tuesday, March 07, 2017

Kurung.


Baju dan baju.
Memang tak dapat dipisahkan dengan orang perempuan. Kegemaran saya tentulah baju kurung. Baju kurung dan berwarna kosong. Maksudnya baju plain tanpa corak. Begitu juga tudung. Tudung plain tanpa corak. 

Koleksi baju.
Memegang gelaran guru menyebabkan koleksi baju kurung saya terlajak banyak. Kalau koleksi saya sudah cukup banyak, cuba bayangkan rakan-rakan guru yang lain yang menetapkan target bulanan sekurangnya sepasang baju baru.

Oleh kerana kami berdepan dengan pelajar yang sangat teliti memerhati guru mereka. Sekurangnya kami mesti ada 30 pasang baju yang dipakai setiap bulan. Masuk bulan baru kalau mengulang kembali baju pun pelajar tidaklah berasa jemu. Normal kita manusia biasa nak kelihatan lawa dan melihat yang lawa sahaja.


Entah kenapa tergoda pula dengan koleksi terbaru bySarahAhmad. Tak sampai 10 minit membelek, terus pm dan terus bayar. Dua hari kemudian sampai. Terus bagitahu suami untuk menggunakan kuasa veto bagi warna baju hari raya nanti...ekekeke...

Impian.
Saya punya impian. Untuk mengumpul koleksi baju batik. Untuk dipakai dihari Ahad semasa perhimpunan mingguan. Impian sangat. Setakat masuk tahun ke lapan bekerja. Baru ada dua koleksi sahaja. Itupun sebab sekolah wajibkan beli. Kalaulah saya bermula sejak tahun pertama bekerja, mesti sudah lapan koleksi kan. Impian terus diimpikan. 

Alahai...
Walaupun dah agak lama tiada baju baru. Rupanya malam ini terjumpa baju yang dibeli dan belum sempat dipakai. Ohmaiii.....esok bolehlah melaram...hihi

Selamat malam semua.

No comments: