Sunday, March 26, 2017

QQ Baby Shop.


Hai..hari ini nak kongsikan satu kedai barangan bayi.
Kebanyakkan barang bayi memang saya banyak beli secara dalam talian. Sejak bayi masih dalam perut sampailah dah boleh berlari sendiri.

Antara faktor yang menyebabkan saya dan orang sekarang memilih membeli secara talian.

1. Kekangan masa.
Apabila masuk kerja jam 7 pagi dan kadang terlajak jugak ke 7 malam. Itu belum masuk jumaat dan sabtu yang ada eklas tambahan atau pun program khas dalam takwim sekolah.

2. Malas memandu.
Kedai yang menjual barang bayi agak terhad. Ada yang dekat tapi menawarkan harga yang agak mahal. Ada pula pilihan barangan yang kurang kualiti dan kurang berbaloi dengan harga. Pilihan lain kedai agak jauh. Makanya, berbalik kepada masa...terus malas nak membeli secara realiti empat mata.

3. Harga.
Harga beli secara dalam talian dengan beli di kedai pun tidak jauh sangat beza harga. Kalau mahal, kita cari kedai maya yang lain. Ataupun kita boleh tunggu semasa jualan murah. Contohnya macam LAZADA sale beberapa hari yang lepas. 

Belakang rumah atuk ada taman permainan. 
Untunglah nak....

Walaubagaimanapun kita juga perlulah mengakui bahawa membeli secara realiti itu lebih mengeratkan silahturahim di antara ibu ayah dan anak. 

Selain itu, ada juga beberapa barang bayi yang kadang kala susah nak dibeli secara maya. Sebagai contoh minggu lepas saya penat berpusing kedai di Muar, Johor sebab hendak mencarikan basikal untuk si Al Fatih.

Orang kata sambil menyelam, sambil minum air. Basikal belum jumpa, tapi ibu dah jumpa sesuatu pula. Nampak baju cantim di kedai QQ BABY SHOP. Kedai yang selama ini di'skodeng' secara maya. Wow.....teruja sangat. 

Tidak melepaskan peluang. Sempatlah merembat 2 pasang baju. Seronok dan teruja sebab dapat pilih baju yang sesuai untuk Al Fatih. Sebenarnya sebelum ini beli baju Al Fatih secara maya, tapi besar sangat. Masih disimpan dalam almari. Tunggu genap 2 tahun rasanya baru sesuai dipakai. 

My SuperKid Boy

Selepas ini rasanya boleh sangat datang lagi. Macam best pulakk....hehe. Kawan semua bolehlah datang. Banyak cawangan di seluruh Malaysia. Rajinkanlah mengoogle yee...


No comments: