Saturday, August 23, 2014

Kekok beraya disekolah sendiri.


Assalammualaikum.

Hi semua. Selamat Hari Raya.  MAAF ZAHIR BATIN.

Masih lagi beraya sebulan. Hari ini 23 ogos sekolah sekitar Batu Pahat semuanya bersekolah ganti. Awal minggu yang lepas dapat tahu. Nasiblah nampaknya bersekolah disini, dapat tahu apa aktiviti dan program sekolah semuanya dihujung-hujung waktu. Sangat kritikal...huhu

Bagi menaikkan semangat datang sekolah, hari ini aktiviti PdP pelajar tengah diagihkan kepada panitia tertenyu untuk program tertentu. Tak ambil tahu, sebab kalau berkaitan dengan Fizik tentulah saya sibuk kena tahu. Hari ini mahu rehat.

Kebetulan pula, UMNO bahagian Batu Pahat buat sambutan Hari Raya pada hari ini. Bagaikan jatuh dapat bunga. Bolehlah perumpamaan begitu kan...hahaha...hari ini makan sedap!!! Tiada lauk kantin lagi (padahal jarang sangat makan kantin)


Nampak macam ramai kan. Memang ramai, ini yang salam dewan. Diluar dewan ada balai makan lagi 3 buah. Makanan sangat banyak dan macam-macam.


Ok, ini gambar Dr. Fuad Zarkashi dengan isteri. Malu-malu kami disekolah sendiri semasa nak masuk dewan. Macam berada dimpat asing pula.


Menu paling menjadi tumpuan, cendol dan lemang. Cendol sangat lemak manis dan lemang. Lembut betul lemang, selalu beli keras dan kental. Selama ini tak minat lemang, tapi tetiba boleh ambil lebih....eh eh..


Rasanya inilah kali pertama pergi rumah terbuka dalam dewan. Selalu pergi rumah kawan-kawan sahaja. Itu pun esklusif sebenarnya. Kagum mereka yang rajin datang. Sebab bagi saya baik duduk rumah kalau hari cuti. Berteduh dari matahari..hihi



Agak-agak ada lagi rumah terbuka? Meja terbuka



p/s: genap 3 bulan rupanya hari ini...kenapa masih terlupa eh..

No comments: