Tuesday, August 26, 2014

Bukan Musim Durian.


Assalammualaikum. 

Selamat Hari Raya.  MAAF ZAHIR BATIN. 

Hari ini 30 Syawal. Tahniah kepada yang sempat menghabiskan puasa sunat enam tahun ini. Semoga diberkati dan bertambah rezeki.

Rezeki memang besar maksudnya. Mendapat kesihatan yang baik juga rezeki. Mendapat kemudahan pergi dan balik kerja juga rezeki. Kadang kala mendapat sedikit kesukaran untuk ke sesuatu tempat dan diganti dengan yang lain juga rezeki. Cuma cara kita melihat sesuatu dengan hati terbuka dan redha.

Kadang apa yang ditangan orang lain nampak indah dimata kita. Tapi sebenarnya apa yang ditangan, belum tentu jadi indah jika berada ditangan kita. Semua ketentuan, Allah perancang terbaiknya.

Minggu lepas, saya dapat surat insurans dari Etiqa. Selama ini surat dari Etiqa saya jarang tengok. Etiqa adalah insurans kereta saya. Petang itu dapat surat, rajin saya buka. Baca dahulu ayat pendahuluan yang berbunyi "imbuhan". Malas baca ayat yang berjela, saya buka lagi lipatan bawahnya...... eh eh....ini bukan cek ke? Saya ulang banyak kali siap tunjuk kat adik. Saya ulang sekali lagi ayat berjela. Sah ini cek betul. Ini duitlah. Nilainya tak besar, tapi entah kenapa rasa terkejut sebab dapat duit tanpa diduga...ehehheeee



Kemudian, saya buka surat yang lain. Tebal sangat suratnya. Ooo...surat dari kawan lama. Surat penghantaran borang tuntutan saguhati daripada Takaful Ikhlas. Wah.....durian runtuh ke apa ini?  


Betul rupanya orang sebut-sebut sebelum ini. Tak perlu takut nak kahwin kalau disebabkan duit tak cukup. InsyaAllah,  Allah akan cukupkan dan malah tambahkan lagi. 

May Allah bless. 


1 comment:

Unknown said...

jadi kesimpulannya... jangan takut kawennnn!!! :D