Wednesday, March 06, 2013

Kebaikan Melaksanakan Kerja Lebih Awal.


Apa dia kebaikan melaksanakan kerja/tugasan dengan lebih awal? Kalau dari sudut diri sendiri, kita mungkin berasa lebih lega sebab kerja telah selesai. Kita lihat dari sudut pemandangan bos. Apa yang bos fikirkan tentang pekerjanya yang menyelesaikan kerja lebih awal dari yang sepatutnya.


1. RAJIN
Bos akan anggap kita seorang pekerja yang rajin. Mungkin juga bos akan merasakan kita seorang yang laju dan cekap membuat kerja yang telah diberikan.

2. BIJAK
Bos percaya kita mempunyai sistem pengurusan masa yang bijak. Tentulah bos beranggapan kita bukan tergolong dalam kategori pekerja yang suka bergosip/bersembang dipejabat.

3. SERIUS
Bos merasakan kita telah berikan perhatian yang serius terhadap tugas kita. Setiap tugasan yang diberikan, kita telah berikan sepenuhnya masa untuk diselesaikan tanpa menangguhnya.

4. KEPERCAYAAN
Bos melihat kita sebagai orang yang boleh diberikan kepercayaan untuk tugasan yang mustahak. Tidak mustahil suatu masa nanti kita akan lebih didahulukan untuk  kenaikan dimana-mana kekosongan diperingkat atas sesebuah jabatan.





Situasi diatas sesuai digunakan semasa kita bekerja. Tapi ianya terpakai semasa kita mendirikan solat fardhu diawal waktu, dimana bos kita adalah ALLAH swt.


Selalu ada harapan bagi mereka yang berdoa
Selalu ada jalan bagi mereka yang berusaha
Semoga Allah memberkati. Amin. @,@






No comments: