Saturday, October 26, 2013

Baru Empat Sahaja.


Assalamualaikum.

Hari ini 26 oktober. Kelihatan tiada apa-apa. Sekadar hari ini hari sabtu, cuti hujung minggu. Ada juga majlis kahwin dihujung kampung bertemakan merah dan putih. Cantik. Mak dan abah tentulah rewang. Hari ini memang tiada apa, sekadar rutin menonton tv.

Hari ini 26 oktober. Hampir saya terlupa pentingnya tarikh ini. Sempat saya lihat status rakan di mukabuku. Juga tiada apa. Namun beberapa minit kemudian, saya jumpa juga. Hanya seorang dan dua sahaja. Semua barangkali terlupa. Seperti saya.

26 oktober tarikh diberikan penempatan ke sekolah. Hari pertama pada tahun 2009. Sekarang genap 4 tahun. Baru sahaja empat, mungkin tiada apa-apa bagi mereka yang telah terlebih makan garam. Masih banyak yang perlu dipelajari. Masih banyak yang perlu dibaikki. Masih banyak lagi yang kena ditempuhi. Semuanya perlukan kekuatan dan kesabaran yang tinggi. Keikhlasan yang tidak berbelah bagi. Semoga Allah redha.





Ada 33 tahun lagi....

1 comment:

Unknown said...

Masih teringat sms awk bgtau awk dpt jd cikgu tu..hehe..all the best suryani..semoga terus sukses hingga ke akhirnya.. :)