Monday, November 24, 2014

#Maha2014


Cerita hari ini mesti ditaip. Tak boleh ditangguh-tangguh. Kalau ditangguh jadi basi nanti. Tak banyak ayatnya, mungkin sedikit dapat dikongsikan dalam post ini. 


Sebenarnya memang sangat teruja nak melawat Maha. Sejak....sejak...entah bila sejaknya, tapi selalu rasa tak adil kenapa pameran sebegini dibuat di Selangor. Ingat apa...orang johor tak minat nak datang ke. 

Berkokok banyak pun, bukan akan dibuat pamera Maha di Johor. Sampai kucing bertanduk pun belum tentu.

Saya tak dapat menaip banyak, sedikit gambar sahaja dapat dikongsi dalam post ini. Kesuntukan masa kononnya, nak membelek gambar pun belum sempat. Kepala berpusing-pusing sebab kebasahan siang tadi.


Ini ayam. Ayam jantan. Mak kata orang tua dulu kata...kalau nak suami hensem makan balung ayam. Maksud saya yang warna merah atas kepala ayam..hihi


Pencinta orked memang boleh jadi sasau tak tidur malam teringat orked yang super duper murah. Orked gajah daun lebar yang dijual dipasar Rengit harga sepokok hampir RM 40, tapi jualan di booth #maha2014 cuma RM 15. Ada juga yang jual secara jamak berjemaah berpukal-pukal. 


Tujuan utama saya tentulah nak tengok lembu besar, kerbau besar, kambing je takda yang besar. Banyak sangat lembu dan kerbau besar. Paling tak sangka, semuanya pasif dan ada yang mesra kamera. Boleh je pengunjung 'selfie', tapi dikenakan bayaran.

Oh yea, lagi satu semua lembu, kambing, kerbau dan segala jenis binatang bersih. Bagaikan disabun bersih. Boleh pegang dan boleh peluk. 


Yang terakhir, tidak dilupakan maskot #maha2014.  Tengah bapak lembu, kiri sedikit emak lembu...yang comel sikit anak lembu takda kepala sebab tukang tangkap gambar. Heh.

2 comments:

Unknown said...

eh eh ada orang tiru ayat orang laaa :p

Unknown said...

Eh eh...ada ekkk