Saturday, April 26, 2014

Yang perlu difahami. ..


Hi...Assalamualaikum, 

Hari ini saya jumpa satu ayat dalam facebook. Tapi sebelum itu nak ingatkan yang menaip dan yang membaca bahawasanya ayat yang ditulis tidak berkaitan dengan sesiapa pun.


Pada awalnya, mungkin perempuan menetapkan sekian ciri lelaki idamannya. Tetapi apabila menemui seseorang yang begitu dekat dengan hatinya, sedikit sebanyak ciri idamannya mula disesuaikan dengan lelaki yang mula disenangi itu. Malah cuba meredhakan hatinya bahawa kekurangan dan kelebihan yang ada disyukuri seadanya.

Jarang lelaki fikir begini. Banyak juga bertukar pendapat dengan rakan sekerja lelaki yang perkara paling penting bila nak berkahwin mesti tentang DUIT. Seolah-olah kalau tiada tunai 30K macam belum cukup untuk berani datang meminang teman wanitanya. 

Bagi saya, alasan sebenarnya.... Duit kalau dikumpul 10 tahun pun, belum tentu dapat tunai 30K. Sepanjang 10 tahun macam-macam perkara nak di'upgrade'. Rezeki ada dimana-mana. InsyaAllah. 

Tapi petang tadi sambil memandu saya mendengar radio era, seorang pemanggil wanita bercerita tentang hobinya. Wanita tersebut mempunyai hobi meminta teman lelakinya membelikan barangan emas untuk dirinya. Sehinggalah bertemu dengan lelaki ke-14 yang akhirnya sah menjadi suaminya, beliau telah mendapatkan 18 barangan emas sepanjang bertukar pasangan. Malah, agak kagum juga saya fikir apabila barangan emas yang di'pow' oleh beliau telah dijual untuk dijadikan modal berkahwin...hehehe...bijak la... ;)


p/s: macam nak makan pau la...pau kajang kacang :p


2 comments:

Unknown said...

apa ciri2 lelaki idaman cikgu :)

Unknown said...

Eh..sibuk je,..