Thursday, April 24, 2014

RM 30 bersamaan 30 hari....hoho


Hi... Assalamualaikum,

Apa nak taip agaknya hari ini. Hari ini rasanya kali pertama saya keluar kelas dalam keadaan kecewa. Belum pernah 5 tahun mengajar, keluar kelas sebab kecewa dengan perangai budak sekolah. Nama pun budak, jadi memang tak boleh dibandingkan dengan kita yang dah dewasa dan matang. Kita perlu lebih rasional.

Kerana rasional dan protest kononnya, saya keluar kelas. Kalau ikutkan cikgu lain mungkin sudah berpuluh bebelan dan leteran yang menyakitkan telinga berdentum-dentum momentum masuk agaknya.

Kelemahan saya adalah tak pandai nak marah. Tak pandai nak bersuara yang saya sedang marah. Tak pandai berkata saya sedang berkecil hati.

Cuma apa yang mampu saya lakukan....hanya mendiamkan diri. Betullah agaknya, kalau tengah marah semasa berdiri boleh kurangkan dengan duduk. Kalau duduk pun masih marah, bolehlah ambik wuduk. Tapi saya....melarikan diri dari situasi tegang. 

Saya tak suka keadaan marah. Muka rasa tegang macam pakai mask kat muka. Kalau orang tengok mata, rasa orang fikir saya nak telan orang agaknya kut. Tak suka...tak suka...

Sepanjang perjalanan balik, hujan renyai.... Rasa bersalah sebab berkelakuan macam budak-budak dihadapan budak. Arhhh......malu pulak..

Sampai rumah, nampak kotak pos RM 30. Senyum... 30 hari lagi rupanya....30 hari lagi rupanya nak bercuti sekolah..... :)






2 comments:

Unknown said...

30 hari lg ek.....hayoooo :p

Unknown said...

Apa yg hayooo sgt ni...cuti sekolah la...rehat laaa...haha