Friday, April 25, 2014

Perempuan bila berkemas....


Hi, Assalamualaikum...

Apabila mendapat tugasan bekerja diluar sekolah. Dan apabila jangka masanya agak panjang. Perkara yang paling penting bagi saya adalah TENTATIF program. 



Memang benar gambar ini. Perempuan memang sangat teliti. Sangat sensitif. Semua barang rasa perlu nak dibawa dan semuanya sangat penting.

Kalau nak ikutkan secara terperinci saya nak tahu apa aktiviti yang akan dilaksanakan. Sebab? Nak bawa baju secukupnya dan sesuai. Paling bagus dapat tentukan kasut yang sama yang boleh berada dalam pelbagai baju dan situasi. 

Walaubagaimanapun saya tak sampailah tahap membawa pelbagai jenis pakaian. Cuma berharap tidak terkurang. Belum sampai bawa 2 jenis kasut lagi setakat ini.

Seminggu lepas berada di Bukit Mertajam, Pulau Pinang saya terjumpa seorang cikgu yang bawa 3 pasang kasut. Wow!! Hebat kan....kalau cerita pasal baju, rasanya sehari boleh sampai 3 pasang bertukar. Kagum!


p/s : boleh pengsan kalau orang tengok baju kurung saya terperap dalam bakul 3 minggu sebab tak sempat digantung...minggu ini ada cuti pun malas...3 minggu keje..2 hati bagilah rehat...hahaha

2 comments:

Unknown said...

antara sebab utamanya ialah lelaki sentiasa wangi sepanjang masa :p

Unknown said...

Ada kaitan ke,,, hahaha