Tuesday, September 13, 2011

gimik yang menakutkan...

panggilan.
pagi semalam.
selepas balik dari waktu rehat.

"cikgu intan..cikgu intan"

saya buat tak tahu.

"cikgu noor intan...ada panggilan meeting unit multimedia ni..."

terus saya toleh punya suara...
sebabnya?
ada dua.
yang pertama dia telah memanggil saya dengan menggunakan nama separa penuh.
dan yang kedua sebabnya perkataan multimedia+meeting. 
memang boleh meruntuhkan tali jantung saya buat masa ini.
panggilan nama saya bukan isu yang utama dalam post ini.
juga bukan isu buat saya. walau berapa ramai 'intan' di sekolah ni.
bukan isu utama dan isu yang boleh mengecilkan hati saya.
ataupun isu yang boleh menjengkelkan saya.
saya tetap saya.

isu utama.
panggilan mesyuarat.
itu pun masih boleh saya bertolak-ansur.
tapi isu 'multimedia' dan digabungkan dengan 'meeting'
yes..otak saya ligat da menjurus.....
ini
adalah
*
*
*
*
*
*
*
*
*

GIMIK
memang ini berkaitan gimik.
tapi terfikirkan apalah gimik lagi ni...mengarut la..
saya tensi dengan gimik2
saya tak pandai
saya........

saya turutkan perintah. 
saya pergi ke meeting tersebut.
dan memang sah GIMIK.
untuk persidangan pengetua2 cemerlang
di Hotel Newyork.
27 september.

ho~ho~
>____<




penting ke?
dimana pentingnya sebuah gimik?

sama penting dengan kepentingan set induksi sebelum memulakan kelas semasa proses P&P.
menarik perhatian dan tumpuan audiens.

sama juga pentingnya dengan persembahan sebuah cerita/drama/filem.
menarik penonton untuk menunggu sehingga akhirnya cerita.

macam dalam cerita hantu kak limah.
gimik yang kelakar.
setiap pelakon ada karakter sendiri.
karakter usop wilchair memang menjadik ikutan dan diingati
penumpuan kita pada cerita tersebut menunggu2 bila la usop nak angkat tangan macam saya....hehe



saya menjalankan perintah.
membuat yang terbaik.
mudah-mudahan usaha yang baik ini akan diberkati.
insyaAllah.


**********************




No comments: