Thursday, September 08, 2011

cubaan....cubaan....



percubaan SPM.
bermula selasa kelmarin bermulanya peperiksaan percubaan SPM.
sepanjang 3 minggu percubaan SPM..maka bermulanya saya merehatkan diri sebentar..hehe, fokus sekarang menghabiskan silibus tingkatan2.
ada dua topik lagi.

fizik.
macam mana punya rileks pun, dalam kepala tetap berfikir..apa la nasib anak murid saya agaknya menjawab kertas fizik nanti.
dapat tak mereka score sekurang-kurangnya lulus agaknya yea..
sangat2 RISAU.


exam fizik lama lagi..minggu ke-3 nanti..
saya doakan mereka dapat menjawab dengan baik.
kejayaan mereka membantu saya cemerlang di Permas Jaya.
kejayaan mereka membantu mereka sendiri cemerlang di masa depan.
amin.

teringat.
bila jaga exam tu...memang terkenangkan zaman2 periksa kat sekolah dulu.


tapi dulu saya exam kat dewan besar.
sangat luas dan selesa.
takde istilah 'tiru-meniru'
tapi lain kat sini..dewan dalam kelas.
sempit.panas.tak selesa bagi saya.
kemudahan sangat limited kat sini.

meniru.
satu budaya yang saya kurang berkenan kat sekolah ni.
saya tau mereka meniru.saya tau.
tapi bukti yang saya ada kurang kuat.
kadang2 saya sengaja buat2 tak nampak.
malas nak mengambil tahu.
sekadar nasihat je..

"orang yang meniru,tak kemana pun akhirnya...percayalah cakap cikgu"

"kalau cikgu salah...awak buktikan kat saya"

ayat cabaran dari saya.
saya dah pun mengalaminya.
saya melihat dimana kawan2 saya akhirnya.
ini bukan berkaitan dengan kejujuran semata2.
tapi sebenarnya...berkaitan dengan..
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*




*
*
*

"keberkatan ilmu"


***************

mudah-mudahan usaha yang baik akan berkesudahan dengan yang baik.
semoga sentiasa dibawah lindungan-NYA.
amin.



*************







No comments: