Tuesday, January 18, 2011

Bermodalkan Marker Sahaja...~


Hari ini kelas fizik ada dua...rasa penat sangat bercakap, sampai ke kelas sains tingkatan 2 hilang da suara...pun penat juga sebab ada tiga ketul tak bawa buku ke kelas pula...hukuman tetap hukuman seperti mana yang dijanjikan...

guru : ok..yang tak bawak buku, sila keluar kelas...(masih senyum2..tak menampakkan serius pun)
pelajar : ...(gelak)
guru : iyea...cikgu serius ni... kan da janji sapa tak bawak dan
tak siap keje memang ada ganjarannya...
3ketul : ala cikgu.....lupa nak bawak...
guru : apa ala2....janji sudah...cikgu tak mahu jadik
munafik..janji mesti dikota..

bukan sengaja nak menghukum, cuma mereka masih lagi tingkatan 2...kalau tak dibentuk sekarang..nanti jadi mengada2 sampai ke tingkatan 4 dan 5 seperti mana saya hadapi tahun sudah..

Eh...berbalik kepada kelas fizik tadi...saya bertembung dengan MR.LEE (sangat2 pakar fizik;merangkap senior course saya kat UTM...budak SPP rupanya..teringat kat Seng..hehe) berdekatan makmal fizik...bertukar makmal..saya keluar, dia masuk mengajar sains 1...dari jauh dia nampak saya, saya pun nampak dia....saya senyum....dia tegur...saya balas...

saya : Lee...hebatnya...datang kelas bawak marker je....
Mr.Lee : takda la maa.....biasa saja...
saya : mana biasa...saya rasa luar biasa...
Mr.Lee : esok2 pun kamu akan jadik macam saya juga maa....
saya : lamaaaaa lagi maa...(saya geleng kepala..gelak2)

Memang hebat kan..datang kelas berbekalkan marker sahaja...ai..mimpi je la saya akan jadik macam tu..huhu, dah la otak udang...tak diasah makin tumpul...tak dibuka buku ari2..terus lupa...budak tanya soalan pelik sikit...terus muka blurr.....huhu ;p



~bekerja dengan ikhlas~

******************************************


No comments: