Tuesday, December 06, 2016

Lara Al Fatih


Hari lepas sibuk protest banyak sangat tajuk cerita 'lara' kan. Sekian kalinya Al Fatih saya turut terjebak melara. 

Sebenarnya tak perasan sejak bila mula demam, cuma petang khamis memang ada keluar dengan tujuan nak beli tepung dan bahan nak buat koktel buah-buahan. Baru sahaja gerak dalam 10 minit, di bandar dah mula mendung berarak gelap. Dalam hati terdetik sudah, alamak hujan....kesian Al Fatih sejuk. Sebab saya pakaikan dia baju pendek tanpa lengan dan seluar berongga.

Walaupun tak keluar sedikit pun kecuali keluar masa dah sampai rumah. Itu pun saya dah selubung dalam tudung. Mungkin kesan kesejukkan penghawa dinggin kereta.

Sabarlah anak, ibu dan papa pun terlara juga. Pakej lengkap setiap seorang. Ada yang dapat demam panas, ada yang selesema dan ada yang dapat batuk. Kita bahagi sama rata yeee...

Hari semalam pula. Demam panas dah reda selepas 2 kali masukkan ubat punggung. Terkejut ibu, sebab nampak ruam penuh satu badan. Menurut mak mentua sebab panas dalam, dah nak sihat memang keluar merah....oooo, begitu rupanya.

Hari ini masih ada merah ruam, cuma menyusut sedikit berbanding semalam. Walaubagaimana pun, Al Fatih tetap cergas dan aktif sepanjang melara demam panas turun naik. 

Alhamdulillah, pengalaman pertama kali anak demam panas. Semoga catatan ini akan menjadi sempadan di hari depan. Terima kasih Allah.



No comments: