Thursday, December 08, 2016

Al Fatih dapat geraham


Hari ini cuba muat naik video. Selalu sangat muat naik gambar, sampai terlupa yang blogspot juga boleh menampung video. Masa pun cantik sangat sebab Al Fatih sedang beradu mesra di atas toto. 

Video sebelum Al Fatih demam lara. Rupanya....demam nak dapat upah. Pening juga memikirkan upah apa Fatih nak dapat. Gigi dah enam batang, merangkak sudah, berjalan pun Alhamdulillah semakin stabil dan laju. Memang asyik fikirkan salah sendiri sebab pakaikan Fatih baju pendek masa hujan yang lepas. 

Pagi semalam lepas dia menyusu dan golek kekenyangan sebelah ibu, tersengih dan nampaklah gigi geraham atas tumbuh. Geraham kanan dah molek banyak nampak, sebelah kiri masih belum jelas. 

Ya Allah...semakin besar budak Al Fatih. Ibu masih lagi melatih Al Fatih supaya dapat bermesra dengan orang. Harapnya Fatih cepat menyesuaikan diri. 

Kalau lihat dari pembacaan di laman sosial, ada ibu bapa yang taksub sangat dah mula mengajar anak sejak umur 3 bulan lagi. Bermula dengan melihat warna hitam putih dan bentuk sehingga sentiasa diperdengarkan dengan bacaan Al Quran. SubhanaAllah....hebat ibu ini. 

Saya? Kita masing-masing ada cara tersendiri untuk berikan yang terbaik buat anak. Tiada yang salah dan tiada yang betul tentang pendidikan anak-anak. Terpulang kepada diri sendiri. Tapi jangan pula kita salahkan tindakan orang lain kan...






No comments: