Friday, January 01, 2016

Buku baru 2016.




Assalamualaikum.

Belum sempat menaip cerita tahun 2015, rupanya hari ini sudah menjengah 1 Januari tahun 2016. Wah...tahun ini sudah berganjar ke umur 30 tahun pula. Sekejap masa berlalu. Macam belum sempat buat banyak perkara. Malah belum sempat berkongsi cerita tentang Al Fatih. Blog yang dihasilkan sebagai catatan dan gambar untuk Al Fatih juga belum sempat direalisasikan. Aduhai masa, sangat cemburu dengan saya eh.

Azam pertama.
InsyaAllah tahun ini berjanji untuk diri sendiri untuk menjadi isteri, guru, ibu dan anak yang lebih banyak sabar dan kurangkan merungut untuk perkara yang remeh. 

Azam kedua.
Misi paling besar untuk tahun ini juga pastinya untuk Al Fatih. Semoga Allah memberkati kami untuk memastikan Al Fatih mendapat susu ibu sepenuhnya sehingga genap 2 tahun. Semoga Allah mempermudahkan perjalanan panjang 2 tahun ini. 

Azam ketiga.
Walaupun dalam hati serba risau misi ini tidak berjaya. Tak mengapa, saya cuba juga hendak melaksanakan. Semoga Allah mengcukupkan waktu untuk saya khatam Quran seperti tahun sebelum ini.


InsyaAllah mungkin ini misi saya setakat ini. Lusa dah bermula sesi persekolahan. Masih disekolah yang sama. Tapi misi yang berbeza. Semangat baru. Tahun ke 7 saya berkhidmat sebagai seorang guru.


Ok, nak kongsi gambar keluarga. Jarang saya dan suami berbaju sedondon jika bukan baju hari raya. Baju tak sedondon tak mengapa, asalkan hati kita bermatlamat yang sama. Terima kasih menerima kekurangan diri ini. Semoga Allah sentiasa memberkati keluarga kecil kita.



Ahmad Al Fatih, papa ♡ ibu

No comments: