Wednesday, November 11, 2015

Sebulan Al Fatih.



Alhamdulillah.

11 Oktober 2015.

Hari ini 11 November. Genap sebulan amanah Allah kepada kami berdua. Perjalanan yang rasanya panjang menanti dan menunggu akhirnya terasa singkat apabila hari ini genap sebulan. Si kecil telah keluar melihat matahari pagi mendapatkan vaksin pertamanya. Alhamdulillah. 

Andai diberikan kesempatan waktu. Saya kira kesempatan yang agak panjang untuk saya coretkan sedikit kenangan untuk bacaan si kecil akan datang. Sedikit kenangan perjalanan menunggu dan melahirkannya. Sungguh, hanya Allah sahaja yang memahami situasi, perasaan, sakit, perit dan pedih. Hanya Allah.

Alhamdulillah. Si kecil ini sihat walafiat. Walaupun sebelum ini banyak 'ahli nujum' berteka teki tentang jantina. Banyak juga kata negatif singgah dengan momokan jaundies. Alhamdulillah, si kecil sihat sehingga hari ini.

Tiada tips ataupun menu istimewa diamalkan. Hanya doa sepanjang tempoh kehamilan yang tak pernah putus, saya mohon Allah jaga si kecil, bantu saya menjaga si kecil sepanjang dalam kandungan. Sehingga kini masih juga saya amalkan. Andai ada sakit, biarlah saya yang menangung sakitnya. Jangan bebankan si kecil. Alhamdulillah, Allah kabulkan. 

May Allah bless fatih, ibu dan papa.
Love u.



No comments: