Wednesday, November 04, 2015

Peristiwa 4 November


Peristiwa 4 November.

Saya jarang lupa tarikh penting dalam hidup saya. Peristiwa penting pun begitu. Malah perkara yang pernah berlaku walaupun sekecil mana, masih juga teringat jika masih berbekas di dalam hati. Itu perkara kecil, kalau perkara besar sangatlah di ingati. Perkara gembira dan juga yang kurang mengembirakan.

4 November 2013.
Kalau ikut tarikh kalendar Islam. Hujung tahun waktu itu. Petang itu wajar membaca doa hujung tahun. 

Tentulah saya ingat. Keluarga dari Serom 6 datang merisik. Saya fikirkan biasa sahaja kedatangan bawa sebentuk cincin mungkin. Meleset apabila siap dua dulang cantik berhias di isi dengan buah dan sepasang baju. 

Malu dan segan. Entah. Perasaan yang tak boleh digambarkan. Tarikh yang penting, permulaan untuk langkah seterusnya. Selepas tarikh ini, pelbagai perkara perlu dipelajari dengan sepantas mungkin diserap. 

Saya sentiasa berpegang. Saya tidak sempurna. Namun saya cuba menjadi yang sempurna mungkin. InsyaAllah. 

Jika saya berbuat silap dan salah. Tegurlah dengan berhikmah. Saya manusia biasa yang punya perasaan. Walaupun nampak tidak berperasaan. 




No comments: