Sunday, July 12, 2015

Cara perempuan melawan tekanan.


Ini kenyataan. Kalau dilahirkan perempuan, sikapnya ada mesti yang sama. Berbelanja menghabiskan duit memang cara terbaik merawat keletihan, tekanan dan ketidakstabilan emosi.

Walaupun disogok dengan memperbanyakkan zikir dan membaca Quran. Tidak dinafikan selain cara tersebut, berbelanja adalah rawatan yang dapat mengembirakan hati seorang perempuan.

Lelaki kena faham, situasi nak ambil hati perempuan mudah sahaja. Belanja apa yang perempuan suka. InsyaAllah baiklah hatinya, senyum memanjang sahaja nanti. Tapi bergantung juga sebab yang mengakibatkan perempuan mengalami ketidakstabilan emosi. Bergantung kepada sebab. Kalau sebab kritikal, laburlah emas permata setinggi bukit mana pun....kalau dah kritikal caranya berbeza. Maka abaikan tips diatas.

Sebenarnya agak lama saya tak berjual beli secara maya. Hampir 6 bulan juga. Kebanyakkan belian sama ada secara depan mata ataupun kirim kak ngah yang juga beli secara maya. Beli banyak dapat jimat kos pos. Kalau untung sabut dapat pula harga istimewa..hihi

Kebetulan pula menghadapi lebaran yang akan tiba 5 hari lagi. Sebenarnya memang saya akui cuaca panas menyebabkan kepenatan yang agak dirasai. Tekanan berlari marathon menghabiskan sukatan pelajaran. Tugasan sampingan untuk majlis tertentu. Ulang alik sekolah juga dirasakan semakin jauh pula di bulan puasa. Dan ditambah pula kondisi keadaan diri dan melihat baju raya yang tak berapa berkenan dimata. Emosi terus tak stabil. Silap sedikit, kesannya besar jika tersalah tersilap langkah.

Sekiannya, saya cuba hiburkan hati mencuri masa membelek kedai maya. Macam-macam pilihan menari-nari dimata. Tapi kengkangan saiz untuk perempuan kurang 155cm tinggi, tentunya pilihan semakin sukar. Tambahan musim perayaan, banyak saiz dah berkurangan.

Alhamdulillah, kedai maya sejak zaman mengajar di Permas Jaya juga mencuri pandang. Saya tak beli baju raya pilihan, tapi lebih baju kasual untuk ber'deting'. Heh...moden kan.


Sesiapa berkenan, bolehlah masuk Qsara.com. Sebelum ini dia buka kedai secara maya, jual pun dalam facebook, lama-lama keluarkan jenama sendiri. Sekarang ada kedai sudah di Bangi. Siap ada website sendiri. Kagum. Sokong produk buatan Malaysia yeaaa....


Alhamdulilah, baju dah sampai petang tadi. Seronok sebab kecekapan penghantaran dan kualitinya masih sama seperti sebelum ini. 



Penghantaran percuma untuk belian melebihi RM 75. Dan dukacita saya maklumkan, jualan promosi rasa secara maya telah tiada. Baru sahaja saya pastikan, betul rupanya. Tapi team Qsara.com telah mengadakan jualan murah sempena raya di PWTC hall. Murah sangat promosinya, beli satu percuma 1. Mengelat sungguh. Nasiblah saya jauh...hikhik

Untuk pengetahuan semua, Qsara.com rajin juga buat jualan murah setiap selasa. Jualan selasa dah lama juga dipromosikan sejak zaman jualan facebook lagi. Sebenarnya banyak juga saya terjebak dengan jualan murah hari selasa. Tapi mungkin 6 bulan yang sudah yang terakhir agaknya.

Rasanya mungkin ada trip kedua berbelanja disini nampaknya. Tunggu promosi akan datang. Sebab memang sangat murah, blouse saya beli hanya RM 29, tapi hari ini kembali ke asal harga RM 39. Tunggu.....

Ok, sekian luahan hati gembira hari ini. Hihi...sekolah tinggal dua hari sahaja, cuti 10 hari.....wahhhhh, raya sakan ok. Jangan lupa teraweh 3 malam lagi. Selamat semua yea..

May Allah bless.




p/s: terima kasih suami, sebab belanja kite...hihi 🙈, terima kasih daun keladi...sambung sendiri pantun ni 


No comments: