Friday, July 31, 2015

Kehilangan Ramadhan...


Salam 15 Syawal.

Alhamdulillah, syukur masih dipinjamkan usia sehingga ke hari ini. Menempuh lagi ujian yang silih berganti. Ujian bukan semestinya perkara yang menyakitkan hati, perkara gembira juga merupakan ujian. Lagi hebat ujian tentang perkara gembira sebabnya kita kadang lupa mengucapkan syukur, malah lupa kepada pemberi rasa gembira itu.

Sekolah seperti biasa. Cumanya agak sibuk dengan urusan keluar masuk sekolah. Isnin yang lepas sirih pulang ke ganggang, saya kembali ke UTM. Bukan sebagai pelajar, tapi sebagai tenaga pengajar. Ya, memang peluang datang tidak diduga, saya terpilih menjadi pemudah cara kepada pelajar yang lemah Fizik diperingkat SBP. Ingin ditolak, peluang begini tidak hadir berkali, saya gigihkan juga menyiapkan sedikit nota untuk dikongsikan semasa cuti hari raya. Hampir menangis dihujung bicara bila saya sempat kongsikan kepada pelajar,


Semestinya bukan saya dihadapan. Saya ambil bab tingkatan 4 sahaja. Belum mahir untuk tingkatan 5.


"Saya ada rahsia, dahulu saya seperti kamu semua....duduk, tapi hari ini saya pegang mikrofon berdiri dihadapan kamu. Saya tahu suatu hari nanti kamu juga akan jadi seperti saya."

Kemudian, selang sehari ada pula membawa pelajar untuk pameran Festival Sains dan Teknologi peringkat Batu Pahat. Oleh kerana malas memandu, sudahnya saya menaikki bas dan terpaksa menunggu sehingga 4 petang pulang bersama pelajar. Ya Allah, semoga kesihatan saya sejahtera untuk esoknya hari terakhir sekolah. Sayang jika saya mengambil cuti rehat atau cuti sakit. 

Sempat juga berborak dengan rakan lama. Ex-utm. Tapi dia pakar it, saya lebih ke fizik.


Sekiannya cerita pengalaman seminggu selepas seminggu beraya. Saya kongsikan supaya saya tak lupa. Kadang perkara yang berlaku dalam masa yang singkat mudah dilupakan. Cara nak ingat dengan kita titipkan dalam penulisan. Ada yang suka menulis buku, tapi saya selesa menulis dalam blog. Tapi hanya hal tertentu yang patut dikongsikan.

Salam Syawal dari saya. 
Entah kenapa bagaikan ada sesuatu yang hilang.
Berbicara apa yang perlu.
Semoga semua ini ada hikmahnya.

Love u.
May Allah bless...


p/s: miss my husband kot...😂

No comments: