Sunday, September 29, 2013

Hujan Songsang.




Hari ini selamat berakhir Program Seminar Hikmah pelajar melayu tingkatan 5. Berminggu juga memikirkan program ini. Program tidaklah sebesar mana. Tidak juga serumit mana. Cuma memerlukan kerjasama beberapa pihak, berkomunikasi, bertolak ansur dan pemahaman orang. Amatlah dibimbangi.

Alhamdulillah,  bernasib baik sebenarnya hari sabtu semalam merupakan sekolah ganti. Kehadiran pelajar biasa sahaja. Bolehlah menutup kekurangan yang ada. Dijangka hadir untuk sekolah SMK Permas Jaya adalah 50 orang, SMK Permas Jaya 2 dan 3 dalam jumlah 50 orang. Malangnya sekolah sendiri hanya 23 orang. Mujurlah En. Zool, pegawai kemanusiaan dari PPD tidak berkata apa. 

Hari ahad. Jam 5 pagi hujan turun mencurah-curah. Terjaga dari tidur, terus tak boleh lelap mata memikirkan kehadiran hari ini. Apalah kisahnya. Terus susah hati.

Seperti hipotesis saya apabila hujan bermula pagi tadi. Semakin meningkat kadar hujan yang turun, semakin berkurang kadar kehadiran pelajar. Hanya 41 pelajar dari tiga buah sekolah. Hubungan berkadar songsang.

Kadar hujan yang turun berkadar songsang dengan kehadiran pelajar. Hujan songsang.  Urm.....

Esok sekolah daaaa.....senyum banyak-banyak ;)

Sekian.


1 comment:

Unknown said...

kehadiran pelajar berkadar terus dengan senyuman guru :)