Thursday, March 17, 2011

Saya Berani..!!



Cerita Hantu.
Bermalam di rumah nenek sebelah...menemankan mak, biasanya ayah teman..tapi malam ni saya pula teman.. Sebenarnya lepas solat maghrib, saya terjumpa cerita seram dari blog seseorang...cerita rumah berhantu di Shah Alam..tapi cerita 9 tahun lepas...takde la rasa seram..cuma terfikir..eh, betul ke cerita ni...saya abaikan je..

Seram.
Biasanya rumah nenek memang akan hidupkan lampu luar satu, lampu ruang tengah satu.. Memang biasanya begitu supaya nenek tak rasa takut, al-maklumlah orang tua kan... Saya tidur di bilik. Mak dan Nenek kat ruang tengah...tengah-tengah tidur tu...saya tersedar..lampu termati...gelap..kelam...saya biarkan je.. Mungkin mak belum sedar..rasa kecut sebenarnya... Baru je sambung tidur, mak kejutkan suruh 'on'kan suis utama... saya bangun.... Sambung tidur lagi...jam 4.30pagi...sekali lagi lampu mati...saya panggil mak... Sah, memang mak tak sedar lagi...saya hidupkan suis utama lagi... Lepas tu bagitau nak balik...terus kemas2 selimut kesayangan saya... Mak pula..nak bagi Nenek minum susu..baru balik...

Sambung.
Sampai rumah, terus hujan lebat2... Nenek sorang2 kat rumah..rasa kejam meninggalkan nenek.. insyaAllah takda apa la...nenek tidur pun... Sambung cerita gan mak..ayah pun sedar.. Mak yang cerita, saya malas nak cerita takut mak tambah seram lepas ni..karang takda sapa nak teman nenek... (Mak sangat penakut) Mak kata lampu kalimantan tu berkelip2 masa sebelum saya on suis utama...HA??? saya tak tambah apa2... Sambung tidur sebab subuh lama lagi...hujan lebat2..tiba2 rasa seram....oooo -_-

Adik.
Hari tu sebelum adik balik KL... Dia ada cerita...petang maghrib dia bukak channel IKIM...ada mengaji2...tup2 isyak...umah nenek bergelap...adik da kata seram2...umah ade hantu ke?? Sebabnya..malam tadi pun memang kami buka IKIM...siang ok je..apasal malam meragam pulak nak 'black-out' ni kan...

Hampa.
Rasa nak cerita kat seseorang...lagi bila part seram hujan tetiba...nak cerita dengan mak...(tak mungkinlah, nanti tambah2 mak takut)..
memang HAMPA...sebab tak berminat rupanya...yerla..apa la sangat cerita remeh-temeh ni kan..lagipun saya berani!!!


Saya Berani!!
sebab saya tahu hanya ALLAH yang Maha Berkuasa dan Maha Mengetahui....

**************************



1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.