Friday, March 04, 2011

Cepatlah Wahai Cuti...~



Paras bahaya.
Saya sudah ditahap berbahaya.Sangat berbahaya...sebabnya saya rasa saya banyak mengeluh sudah pasal kerja... ya Allah jauhkanlah dari sifat tidak ikhlas...saya cuba buat yang terbaik. Tapi mengejarkan yang terbaik buat saya semakin tak cukup tangan. Bermula lepas cuti Tahun Baru Cina, sekolah saya memang tutup untuk hari ahad sahaja. Setiap sabtu ada sahaja aktiviti yang telah diprogramkan, 12mac-larian perdana; 19mac-sekolah ganti ; 26mac-kursus LDP; dan esok 5mac-sambutan maulidurasul...

Selamat. Alhamdulillah.
Perancangan Kursus LDP selamat sudah. Meeting Kursus LDP di PPD juga telah selamat.. Tinggal tunggu L/O je ni...memang terkejut juga pegawai PPD tu..mana tak nya...pagi meeting+taklimat..petang tu juga saya da hantar surat beserta permohonan Kursus LDP... Alhamdulillah selamat semua....harap2 cepat la L/O..maka cepatlah juga saya siapkan report2 Kursus LDP nanti...

Sempatkan masa yang ada.
Saya sempatkan masa yang ada, saya balik ke kampung hujung minggu lepas sejurus selepas kursus LDP. Dalam kursus kepala fikirkan LDP...mak pula petang jumaat sebelum maghrib da melebarkan jalur telefonnya...bertanya bila nak balik..hehe...oleh kerana akak2 plan nak balik..dan anak buah si enol tu da kata rindu kat mak uda...menguatkan saya menekan minyak kereta pulang ke kampung...hehe...

Kejutan?
Ya..memang ade kejutan..balik pagi2 isnin..sengaja melewatkan datang ke sekolah...saya dikejutkan dengan surat meeting ke PPD...serius rasa terperanjat..ditambah terperanjat...bila diberikan projek membina video lagu untuk pelajar pra-sekolah...alahai... entah apa la perasaan ni sebenarnya...sebab saya da tutup buku untuk apa2 projek multimedia...saya da penat...saya nak fokus kepada FIZIK tahun ni....dan seterusnya...

Emosi.
Bila keadaan tak cukup tangan ni..memang betul2 menganggu emosi. Rasa semua benda tak betul. Rasa ada benda tak kena je. Rasa geram. Macam2 rasa...cuma rasa ajinomoto je yang takda... penat jangan cerita la..balik hari2 jam 3setengah itu da jadik kebiasaan sekarang...kelas bersama kanak2 rebina pun terus tertunda..alahai..kesiannya mereka....harap2 ujian bulan 3 nanti mereka2 akan buat yang terbaik...mudah2an..~

Tertangguh.
Saya terpaksa menangguhkan beberapa kerja disebabkan mendulukan yang perlu didulukan..yea..bukan mendulukan yang penting....mendulukan yang perlu didulukan...huhu...

Lapang.
Ya Allah berikanlah aku kelapangan masa...permudahkan apa2 yang aku inginkan..senangkan la mereka2 yang bekerja denganku nanti...dan ikhlaskan la aku dalam melakukan sesuatu..lindungilah dan berkatilah...Amin~




No comments: