Friday, June 17, 2016

#catatanalfatih


Semenjak umur semakin bertambah, saya kurang berminat mengemaskini laman peribadi facebook. Sebab paling utama, tak mahu orang lain rasa kekurangan dengan apa yang terlebih Allah kurniakan kepada saya. Walaupun banyak kelebihan orang lain yang buat saya berkecil hati...hihi. 

Tapi tak mengapa, saya okay je... Seronok apa baca perkembangan kawan, cerita mereka dan perkongsian tempat bercuti. Seronokkkk....saya pun kadang merasa nak begitu. Tapi masa pula yang tak mengizinkan. Memang Allah yang atur untuk kembalikan saya kepada niat asal diatas.

Semenjak adanya Al Fatih, mestilah lagi membuak nak berkongsi. Maka saya buka page peribadi untuk kongsi dan simpan gambar, video dan catatan ringkas. Bagi memudahkan saya dan suami berkongsi gambar yang ada muka Al Fatih. Kalau setiap hari nak wasap, nak berskype...aduiduiii....tak menyempat la sayang.

Manfaatnya? Saya jimat masa. Kalau balik sekolah sampai rumah dah azan asar. Mesti lepas maghrib terus kelepek je, isyak pun dah masuk hari baru. Terkedek nak susun susu, nak basuh baju, nak gosok baju dan susun baju Al Fatih. Saya jimat ruang penyimpanan dalam tab. Haha...walaupun sebiji pun belum di delet sebab sayang.



#catatanalfatih


1 comment:

Unknown said...

Ramai lagi yang kurang bernasib baik dari kita..bersyukur dengan apa yg dah diberi