Tuesday, March 08, 2016

Kemaskini


Andainya ternampak banyak sangat kerajinan menulis blog, harap maklum ketika itu sedang menjaga peperiksaan ataupun ujian. Ooiii...semestinya kita sama rajin dan tekun dengan anak murid. Tapi kita tekun menatap skrin, sebab itulah kita rabun. Cermin mata lebih 5 tahun belum bertukar kanta mahupun menaikkan kuasanya. Kedekut sangat nak menukar, hasilnya pening kepala kalau kurang rehat.

Semalam sempat juga kita menatap skrin laptop kecil warna merah. Laptop itu pun dah masuk lebih 5 tahun. Kalau ikutkan boleh beli lagi dan selamat dapat pelepasan LHDN. 

Sebut pasal LHDN, kita belum lagi kemaskini maklumat diri. Masih status bujang. Memang patutlah tahun lepas kita kena banyak cukai. Redha sahaja.

Redha bukan sebab kita kaya. Sebab salah sendiri yang ambil mudah hal berkaitan cukai. Akhirnya sebab malas nak menyimpan resit, awal tahun ini juga kita terus buat potongan zakat. Senang dah. Eh...jangan salah faham, bukannya kita tak pernah bayar zakat sebelum ini. Tapi malas nak menyimpan resit. 

Tahun ini tak mahu terlepas kemaskini maklumat diri. Rasanya 1 Mac dah dibuka. Ok kawan-kawan, laksanakan tanggungjawab masing-masing.

Oh yeahhhh...meleret jauh pula. Gambar dikepilkan diatas ada kat ceruk blog ini. Heh semua dah kemaskini...ok la babai, nak kemaskini e-filing. Tata



No comments: