Friday, April 24, 2015

Anak gajah saya.


Lama tak menjengah blog sendiri. Semenjak menjejakkan kaki ke sekolah berlainan spesis, memang masa 24 jam diragut sewenangnya. Jika berkelapangan, peruntukkan terbaik diberikan untuk waktu berehat diri sendiri.

Bayangkan jika setahun yang sudah, anak gajah kesayangan hanya diberikan sentuhan wangi-wangian boleh dikira dengan sebelah tangan. Giler sibuk!!! Eh tak baik, memang betul sangat sibuk dan letih.

Bagi mencari masa memberikan pil vitamin bagi memastikan anak gajah dalam keadaan sihat walafiat juga banyak ditunda sehingga tempoh yang terlalu lama. Kadang hampir dua bulan tangguh servis. Huh, kesian anak gajah ber'emak'kan saya. 😥

Tahun 2015, nasib anak gajah sebaik mungkin cuba diperbaikki. Tapi kecewa juga, servis telah lari jauh dari waktu seharusnya diberikan. Alahai.......😢😢😢😢

Hari ini, lebih dari satu jam saya duduk memberika masa duduk sampai sakit pinggang menukarkan kasut baru kepada anak gajah. Suka tak sayang? 😚😚😚

Sayangnya...ada berita sedih rupanya. Anak gajah telah sakit kaki lama rupanya, kenapa tak bagi tahu awal-awal sayang....iskkk, mujurlah minggu ini tiada aktiviti sekolah. Dapat kita berjimba-jimba....😉😉😉

Jumlah kos kita berjimba hari ini.

Kasut baru : 4 × 160 = Rm 640
Kaki baru : 2 × 160 = Rm 320
Upah + gst : Rm 130

Jumlah : Rm 1090



Okay, ini sekadar rujukan untuk akan datang. Tiada tujuan selain dari itu. Patutnya masa menukar kasut baru dua tahun sudah dicatatkan. Agar 20 tahun akan datang, saya nampak perubahan dan kos pelaburan memelihara anak gajah saya. Jika diizinkan berumur panjang.

Tata


No comments: