Wednesday, February 19, 2014

Tajamkan mindaaaaaaa......


Assalamualaikum.

Alhamdulillah,  ahad lepas hujan turun lebat. Nampaknya jimatlah duit saya nak membasuh kereta yang berdebu, bertambah dengan setompok tahi burung seminggu yang lepas. Saya biarkan kereta bermandi hujan. Kesian dia kesejukkan main hujan, harap-harap jangan demam la yea. Hari tu kan dah bawa pergi klinik walaupun tak demam, melayang juta-juta rupiah tau...hihi

Alhamdulillah,  saya sudaha selamat menyiapkan soalan ujian bulan Mac beberapa minit yang lalu. Harap takda yang me'reject' usaha keras dalam kesejukan penghawa dinggin ini. 

Terlajak pula, saya nak kongsikan tips menajamkan minda. Petua pakcik google saya sahaja.


Malam tadi, sambil tengok television saya ternampak puzzle sudoku. Erm...rasa lama benar tak main game sudoku. Tak sangka makin lemah skill nak main game sudoku. Last resul tahun lepas entah bila boleh siap dalam masa kurang 2 minit. Malam tadi ambil masa dekat 10 minit. Haru betul laaa.... Adakah saya kurang fokus sebab menyaksikan fear factor ulangan yang dah 3 kali tengok. Atau memang otak saya lemah sangat. Tak boleh jadi ni...

Teringat pula, mendegkar permainan teka teki semasa mendengar radio pagi ke sekolah. Teka teki yang saya suka nak mencuba, tapi tak jumpa jawapannya. Dan sampaikan balik sekolah terus tengok facebook radio terbabit sebab nak tahu sangat jawapannya.

Jom cuba,

Kalau 1 = 4, 2 = 3, dan 3 = 4, berapakah nilai bagi sifar?

Hehe....jumpa ke jawapannyer....?

Saya dah dapat 5 mangkuk aiskrim tuttu frutti....heeee~


3 comments:

Unknown said...

sifar = 3..lalalala

Unknown said...

Dato typing error ke? Takpe,..saya maafkan, cuba lagi... :P

Unknown said...

Dato typing error ke? Takpe,..saya maafkan, cuba lagi... :P