Tuesday, August 23, 2011

Rasa Mahu Pindah...



sejak dua menjak ni...
saya terasa nak pindah sekolah..
nak merasa environment baru....

hoho...rasa menyesal tak 'update' profile kat emisonline..
sebab e-tukar mungkin dalam area bulan 10 ni...hoho...
memang rasa nak 'update'..
tapi tiap kali nak tanya guru data...time tu la Tn.Hj Amin berlegar2 kat pejabat...
haritu g jumpa cikgu data...dia dah bersound2 awal2..

"ha..noor intan, ni ko kat sini jumpa fairus..nak pindah jugak ke...?"

saya senyum je...dan jawab...

"eh..tak...bg data KOKO cikgu ramlee punya"

dia reply..

"tak payah pindah2...kawen baru pindah...tak pun duduk je kat Permas ni..cari orang permas.."

gulp?? saya sengih je...orang tua ni tak sudah2..aritu siap suh mengaji la...cakap arab la depan dia....pergh..teringat cerita dia interview bakal menantu suh mengaji...kalaulah Abah buat gini...mau terkejut abg long gan abg ngah nak datang umah..haha

kenapa terasa nak pindah?? sebab saya nak mencari suasana kampung mengajar...saya rindu kat SMK Tun Sardon...sekolah lama saya...semangat kekeluargaan memang terasa dikalangan guru2..pelajar2...

tambahan pula...pelajar2 pun takla advance sangat..ibu bapa pun takdela nak mengamuk sakan bila kita cuit anak dia...dan bila diorang buat salah...kita bebel2 sikit..diorang akan cepat2 sedar...tapi kat Permas ni...pelajar2 ramai belagak..belagak bandar...macam orang kaya..adoi...belagak pandai tu yang tak boleh nak blah la...haha ;p



***********************************


merasa la duduk sorang2 kat Permas tahun depan..semua da ada famili masing2...hoho~
bertambah selalu la saya pulang ke kampung nampaknya...
jumpa famili..jumpa mak...dapat pahala..heh

(",)




p/s: tak tahu nak harap apa..sambung study la yok~


No comments: