Monday, March 07, 2016

Ucapan berharga di hari lahir


Saya suka meraikan hari lahir orang lain. Saya boleh ingat hari lahir orang lain, sebenarnya dengan harapan orang lain juga begitu tethadap saya. Walaupun kadang kala tiada siapa yang ingat hari lahir saya, saya bukanlah seorang yang mudah berkecil hati. 

Kalau dahulu ucapan hari lahir berkisar dengan doa panjangkan umur, bertambah sihat, dilimpahkan rezeki, bertambah berjaya, cemerlang dunia akhirat dan sebagainya. Namun kini ada satu lagi ucapan paling berharga yang perlu diucapkan pada hari lahir.

"Jangan lupa renew lesen"

Inilah ucapan paling berharga. Jika dahulu kita sering kali terlupa tarikh memperbaharui lesen kereta. Kerajaan telah pun melancarkan tarikh memperbaharui lesen kereta pada tarikh lahir sendiri. Mudah kan.

Maka begitu kawan-kawan, tiada ucapan paling berharga selain ayat diatas. Kita saling mengingatkan untuk mengelakkan rakan kita dari di saman...hehe

Kalau lagi baik, bagi duit bernot RM100 untuk memudahkan rakan kita memperbaharui lesen kereta. Untung 3 tahun tak perlu pergi ke pejabat pos kan. 

Hujung minggu lepas, sambut hari lahir Makngah dan Makucu. Al Fatih kali pertama, teruja jugakkkkk......


Sabar Al Fatih. Nanti besday ibu kita sambut makan ramai-ramai. Eh kena ajak papa jugak tau.


Bulat-bulat. Qawi dan Al Fatih tak faham konsep. Tengok kek la...



No comments: